کاربرد لوله جدار چاه

لوله جدار چاه

لوله جدار چاه

چاههایی که به منظور رسیدن به آب سفرههای زیرزمینی و یا نفت و گاز و غیره حفر می شوند ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش شوند، به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق و تقویت دیواره چاه از لوله هایی به عنوان جدار یا غلاف استفاده می کنند. هم چنین این لوله ها وظیفه رساندن سیال از اعماق زمین به سطح زمین را بر عهده دارند.

مشخصات فنی

بهترین لوله هایی که به عنوان جدار چاه از آنها یاد میشود هم میتواند از جنس فولاد باشد و هم پلیمر از جمله لوله هایی که استفاده میشوند شامل فولادی بدون درز یا مانیسمان درز مستقیم اسپیرال وهای پلیمری همچون PVC میباشد.

استفاده از لوله

جدار چاه فولادی از دیرباز تاکنون مورد توجه کشاورزان و صنایع بوده است. با توجه به اینکه قیمت لوله فولادی بدون درز بالاتر از لوله فولادی درزدار می باشد در نتیجه انتخاب این نوع از برای جدار چاه مقرون به صرفه نمی باشد و اکثرا از لوله های فولادی درز مستقیم و یاPVC برای این کار استفاده می.کنند هر چه ضخامت بیشتر باشد استحکام آن بیشتر میشود و در نتیجه در مقابل عوامل خارجی همچون زمین لرزه و یا نشست زمین مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

بسته به قطر و اندازه چاهی که حفاری شده باشد، لوله متناسب با آن را در سایز مناسب استفاده می‌کنند.

انواع لوله جدار چاه

از نظر جنس ماده به دو بخش زیر تقسیم میشود
فولادی
PVC
بهترین لوله های جدار چاه فولادی و پلیمری معمولا در قطرهای 6 تا 16 اینچ و ضخامتهای 4 تا 10 میلی متر تولید و در بازار عرضه میگردند و دارای استانداردهای زیر می باشند.

ASTM D-1785 ASTM D-2241
ASTM D-2740
DIN8062 AWWAC900
AWWAC200
API 5L
ISIRI 9117
ISIRI 9118

مزایا

استحکام بالا ضد فرسایش
عمر مطلوب
ممانعت از ریزش چاه
جلوگیری از رشد باکتری
کنترل بخشهای کم فشار و پرفشار چاه

قیمت لوله جدار چاه ۱۲ اینچ, قیمت لوله جدار چاه پلیکا, قیمت لوله جدار چاه دست دوم, قیمت لوله جدار چاه دست دوم دیوار, قیمت لوله جدار چاه کالوپ, قیمت لوله چاه آب کشاورزی, قیمت لوله چاه عمیق, لوله جدار چاه دست دوم اصفهان

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.