لوله درز مخفی

لوله های درز مخفی

لوله های درز مخفی

لوله درز مخفی به علت نداشتن هیچ گونه درز وجوشی روی بدنه لوله از استحکام و دوام بالاتری نسبت به لوله های درزدار برخوردارند.برای تولید لوله دقیق فولادی بدون درز یا مانسمان با قطر های بالا هزینه های گزافی به کار میرود به همین خاطر اکثر تولیدات این لوله در قطر های پایین به کار میرود.برای تولید لوله ها از روش های ریخته گری نورد اکسترود، اکستروژن، کشش عمیق، کشش لوله، فلوفرمینگ و نورد لوله استفاده میشود.

لوله درز مخفی چیست؟

لوله درز مخفی نوعی از لوله های درز جوش هستند که پس از جوشکاری طولی تحت عملیات کشش گرم قرار گرفته است. گاهی اوقات نیز برای تولید لوله ها درز جوش لوله را با استفاده از سنگ فرز از بین می­برند که این موضوع فقط از جنبه­ی زیبایی و تمیزتر شدن سطح لوله است.لوله­های درز مخفی استحکام لوله­ های سیلندری بدون درز را ندارند و معمولا نمی توان از آنها به عنوان یک لوله فشار قوی _معمولا فشارهای کاری بیش از ۲۰ بار را فشار قوی می نامند_ استفاده کرد مگر اینکه با محاسبات دقیق برای فشار کاری بالا طراحی و تولید شده باشند.برای تشخیص اینکه لوله درز مخفی است یا نه میتوان با بررسی سطح داخلی لوله به این موضوع پی برد. معمولاً درز جوش لوله از داخل بهتر نمایان است. معمولاً لوله ها با قطر بالای “۲۴ در بازار ایران موجود نیست و این سایزهای لوله یا به صورت درزدار هستند یا به صورت درزمخفی تولید شده اند. البته تکنولوژی ساخت لوله های بدون درز تا سایز ۴۲ اینچ هم اکنون در آمریکا وجود دارد و شرکت های محدودی توانایی ساخت آنها را دارند.

ساخت لوله درز مخفی

پس از باز شدن از روی قرقره توسط غلتک های مخصوص شکل داده می شود و محل اتصال لبه ها با عبور از میدان الکتریکی ،ایجاد مقاومت، تولید حرارت ذوب شده و بهم جوش می خورد.به این شکل که طیف وسیعی از لوله ها را شامل می شود Electric resistance weld و یا High frequency induction weld می گویند. لوله درز مخفی ( ERW ) برای مقاومت الکتریکی لوله جوش خورده ، به شکل سرد ساخته شده است و کویل فولاد را به یک لوله استوانه ای دور ساخته شده است.عبور جریان بین دو لبه فولاد برای گرم کردن فولاد به یک نقطه که در آن لبه ها قادر به اتصال با یکدیگر برای ایجاد یک پیوند با استفاده از روند جوش واقعی است.

کاربرد لوله درز مخفی در صنعت

صنعت خودروسازی ( کمک فنر – بوش و غیره )
ساخت سازه های فلزی که جوش داخل لوله مانع مونتاژ لوله ها درون یکدیگر می شود مانند جرثقیل متحرک
صنایع ماشین سازی
مواردی که جوش داخل لوله باعث رسوب سیالات غلیظ به جداره می شود
امکان جای خار زدن داخل لوله به طول ۶ متر جهت تولید انبوه کوپلینک از لوله ضخامت دار

همچنین برای بررسی محصولات لوله های سیلندری ، لوله های دقیق صنعتی ، لوله های دقیق صنعت خودرو ، بوش های دقیق فلزی ، لوله های دقیق سری تراشی ، لوله های دقیق صنایع بخار ، لوله های بدون درز با ما تماس بگیرید

فروش لوله درز مخفی, لوله بدون درز کاوه, لوله درز مخفی کاوه

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.