قیمت لوله جی آر پی - قیمت لوله GRP

لوله جی آر پی

لوله جی آر پی

یکی از مهم ترین کاربردهای کامپوزیت در صنایع تولید لوله های فایبرگلاس یا جی آر پی GRP است لوله جی آرپی یا GRP که از انواع لوله ترموستینگ می باشد دارای مزایای متعددی اعم از مقاومت مکانیکی بالا میباشد. لوله GRP مخفف کلمات Glassfiber Reinforced Plastic Pipe و یا به عبارت دیگر مخفف لوله های پلاستیکی مسلح شده با الیاف فایبرگلاس و شیشه میباشد. لوله های جی آرپی GRP از ترکیبات مختلف فیبر شیشه رزین پلی استر ترموست ماسه تشکیل شده اند.

ساخت لوله جی آر پی GRP براساس فرایند الیاف پیچی بر روی یک قالب متغیر میباشد این فرآیند امکان استفاده از الیاف پیوسته شیشه را در پیرامون لوله به همراه الیاف بریده شده ناپیوسته (Chop که در جهات مختلف در ترکیب لوله قرار میگیرند فراهم می آورد. از این لوله ها برای انتقال آب سیستمهای فاضلاب انتقال مایعات خورنده مانند اسیدها و بازها سیستمهای مکش آب دریا برای پالایشگاهها و پتروشیمی ها و شبکه های آتش نشانی استفاده می شود.

علاوه بر رزین الیاف شیشه ای پیوسته و الیاف بریده شده برای ایجاد استحکام حلقوی بالا و تقویت استحکام محوری بکار میروند سیلیس نیز برای افزایش سفتی لوله جی آر پی بکار میرود. استفاده از دو محل ریزش ،رزین امکان داشتن یک لایه داخلی رزین خاص با مقاومت بسیار بالا را برای مقابله با خوردگی سطح داخلی که در تماس با فاضلاب است فراهم میکند لوله FRP یا Fiberglass Reinforced Pipe ، لولههای سبک و مقاوم در برابر خوردگی می باشند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.

لوله جی آر پی از کامپوزیت های پلاستیکی پیشرفته تولید میگردد و کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارند. ساختار لوله FRP از یک بستر رزینی تشکیل شده است که با الیاف شیشه تقویت شده باشد. این نوع لوله در کتابها و استانداردها با واژه GRP یا RTRP نیز شناخته می شوند.

مشخصات فنی لوله GRP ترموستینگ

لوله های جی آر پی بر اساس استانداردهای ASTM D3517-D3262 و DIN16868 و AWWA C950 و 10729 ISIRI ساخته می شوند. طول لوله ها بر حسب قطر لوله از 6 تا 12 متر می باشد.
این لوله ها در اقطار 100 تا 2400 میلیمتر و برای فشار کار 6 تا 32 بار و سختی 2500 تا 10000 پاسکال تولید میشوند نوع اتصالات برای شبکه های فاضلاب ثقلی و تحت فشار از نظر نشت آبهای خارجی به داخل و فاضلاب داخل لوله ها به محیط اطراف حائز اهمیت است و کارخانه سازنده لوله موظف است نوع اتصال و نحوه ی آب بندی لولهها را مطابق با استانداردهای مربوطه ارائه نماید.

تولید لوله های جی آر پی, شرکت های تولید کننده لوله جی آر پی, طریقه نصب لوله جی آر پی, قیمت لوله grp مشهد, قیمت لوله جی آر پی فراسان, لوله های grp فراسان, معایب لوله های grp, نحوه اتصال لوله های جی آر پی, نحوه اجرای لوله های جی آر پی

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.